Sunday, September 12, 2010

Ako 17: 'Oku Monu'ia 'a e falala 'Otua

Senesi 26:12-14; Saame 1:2,3; Luke 8:8,15.

UTU TAKI TEAU

'Oku mahino pe na'e ako lahi 'a 'Aisake 'i he fo'i me'a ko 'eni 'ia Lepeka.  Na'a ne toki tukuange kotoa ia ke falala 'aupito ki he 'Otua.  Pea 'i he'ene tuku leva ke fai 'e he 'Otua 'a hono malu'i, na'e tuaiekemo 'a e ma'ui'ui hono nima 'i he me'a pe na'e ala ki ai.  Manatu'i na'e pehe 'e 'Epimeleki te ne malu'i 'a e mo'ui 'a 'Aisake mo Lepeka, pea na'a tau pehe ko e 'uhinga ia 'a e tupu 'o 'ena koloa mo 'ena ngaue koe'uhi ko 'ena nofo 'i he malumalu 'o e Tu'i.  Ka na'e 'ikai ke pehe ia.  Kapau te tau manatu ki he me'a na'e tala 'e he 'Otua 'i He'ene ha kia 'Aisake (veesi 3) te ne tapuaki'i ia.  Pea ko e 'uhinga pe ia 'o e to'ulu 'o 'ena ngaue.  Kaikehe 'oku fa'a hoko 'a e ngaahi me'a ko ia 'e pehe 'e he kau tama ia 'i 'olunga tokua ko kinautolu na'e tupu ai 'a e monu'ia, 'o 'ikai te nau 'ilo ko e 'Otua 'ata'ata pe ia.  Pea ko e kololia mo e naunau kiate Ia Tokotaha pe. 

'I he nofo tonu 'a 'Aisake ki he 'Eiki pea hoko mai leva 'a e 'Otua 'o tapuaki'i ia.  Tupu 'ene monumanu, ngoue mo e kau sevaniti.  Ko e toki ha foki ia 'i he Tohitapu 'a e fo'i lea ko ia ko e "tota'u", pea 'alu fakataha mo e lau ko ia kuo tapuaki'i ia 'e he 'Otua 'o liunga teau.  'Oku lahi 'aupito 'a e ha 'o e fakakaukau 'o e tota'u ia 'i he Fuakava Fo'ou pea 'oku fa'a fakalave ia ki he fakakaukau 'o e utu laumalie.  Ko ia 'a e tefito'i fakakaukau 'o e tutu'u uite (Mt.13:23).  'Ilonga 'a e ta'u 'oku to 'e he 'Otua 'oku utu taki tu'o teau pe.  Ko e 'uhinga ia 'o e fakakaukau 'o e taleniti 'e ua mo e taleniti 'e nima.  Ko 'ena tota'u ne na tau'aki utu 'o ma'u 'a e fua taki peseti 'e teau.  Hanga hanga 'oange pe ki he 'Eiki 'a 'ete me'a kotoa ka te mamata 'i he ngaue 'a Hono fu'u ivi, he ko MO'UI foki Ia.  Pea 'oku 'ikai ke ngata pe 'i he mo'ui 'a e laumalie kau ai pe mo e mo'ui ngaue, mo'ui 'a e ngoue mo e manu, he ko Ia pe 'a e fakatefito'anga 'o e mo'ui kotoa pe.  Ka ko e me'a mahu'inga ke fakafaingamalie'i Hono laumalie ke ngaue tau'ataina 'i he'ete mo'ui mo 'ete ngaue. 

Fakafeta'i ki he 'Eiki 'i He'ene liliu 'a e ki'i fononga 'efi'efitu'ua mo vaivai, 'o hange ko ia na'e fai 'e 'Aisake mo Lepeka, ko hona fu'u fale koloa kaukaua.  Na'a na o ki ai 'oku na masiva mo fiekaia, mo manavahe mo mo'ui lamilami holo pe.  Ko 'eni kuo na mo'umo'ua mo kaukaua pea toe faka'apa'apa'ia.  Ka ko e tavi pe ia 'o e 'Otua 'a e liliu 'o e me'a vaivai ke malohi, me'a 'oku 'ikai ko e me'a ke lau ko e me'a, ta'etoka'i mo li'ekina, ke tokangaekina mo faka'apa'apa'ia.  Ko e natula pe ia 'o 'Ene mo'ui pea 'oku Ne lolotonga ala mai ke ngaohi 'a 'eta mo'ui hei'ilo na'a ta fua taki teau.  'Io, ko e 'aho fiefia 'eni 'o 'Aisake mo Lepeka, 'a e ongo matu'a na'e hange ka hoko mai ai ha mala kuo na hoko ko e koto fakamonu'ia'anga.  Pea 'oku fakamo'oni ki ai 'a e Himi 468: 'E tupu pe 'a e Monu'ia Ha potu te ne a'u ki ai Kae fefe?  Kuo tapuaki'i kinaua 'e he 'Otua!

No comments:

Post a Comment